آموزش رفع خرابی دوچرخه برقی

رفع خرابی دوچرخه برقی

آموزش رفع خرابی دوچرخه برقی: امروزه با گسترش وسایل حمل و نقل برقی که تقاضای آن ها از سوی کشور ها زیاد است تا به سر انجام رساندن کاهش وسایل نقلیه که با سوخت های فسیلی کارمیکنند تا رویای جامعه پاک را شاهد باشیم رفته رفته خیلی از نهاد ها مربوطه به دنبال گسترش و عمومی سازی هستند تا مردم روی بیاورند به استفاده از وسایلی که با انرژی برق قادر به حرکت هستند.

البته در اینجا فقط به شاخه دوچرخه های برقی اشاره خواهیم داشت تا بطور کامل توضیحاتی دهیم درباره نحویه نگهداری از آنها تا آموزش رفع خرابی دوچرخه برقی که در اکثر مواقع با دانستن چند ترفند و نکات مفید بتوانید خودتان از پس بر طرف کردن ایرادات آنها بر بیایید لازم به ذکر است تمامی موارد ذکر شده در ادامه صرفا جهت بالا بردن سطح اطلاعات و دانش فنی شما خواهد بود و در صورت نیاز به رفع برخی خرابی ها میبایست در زمینه تعمیر دوچرخه برقی اطلاعاتی داشته باشید و توسط تعمیرکار صورت میگیرد.

از کجا متوجه شویم دوچرخه برقی دچار ایراد شده است؟

با چرخاندن دسته گاز دوچرخه برقی متوجه میشویم که دینام به چرخش در نمی آید و حرکت نمیکند و یا اینکه دوچرخه برقی بصورت عادی عملکرد خودش را ندارد و میبایست آن را مورد بررسی قرار دهیم ، حالا از کجا متوجه شویم که ایراد از کجاست خاطر نشان میشویم که ما در این مقاله تمامی تجربیات فنی خودمان که در واحد خدمات اسکوتریا دسته بندی کرده ایم را در اختیار شما قرار میدهیم تا بتوانید راحت تر پی به ایراد وسیله خود ببرید.

هر جا که دوچرخه برقی ما دچار خرابی شود و ما دسترسی به تعمیرگاه دوچرخه برقی را نداشتیم بهتر است باتری آن را فورا جدا کنیم تا اگر چنانچه در مدار اتصالی رخ داده باشد بیشتر دچار آسیب نشود بنا بر این از دیگر اصول اولیه 

اولین اقدام جهت رفع خرابی دوچرخه برقی

زمانی است که دوچرخه برقی شما دچار آسیب و خرابی شده است و نیاز به بر طرف کردن ایراد بوجود آمده دارید اما نمیدانید که از کجا باید شروع کنید و چه اقدامی را باید انجام دهید ما برای شما توضیحاتی مفیدی را ارائه خواهیم داد که بتوانید تا حدودی مشکل را بر طرف کنید، لازم به ذکر است که حتما نیاز است برای تعمیر دوچرخه برقی دارای تخصص لازم باشید.

بروز خرابی به دو دسته تقسیم میشود اول اینکه دوچرخه برقی روشن میشود اما با گاز دادن حرکت نمیکند و دسته دوم بطور کل قسمت برقی از کار افتاده است ، در مرحله اول ابتدا میبایست دسته گاز دوچرخه برقی تست شود تا در صورت ایراد تعویض شود مرحله دوم برای رفع خرابی دوچرخه برقی بررسی قسمت های دیگر است.

مانند دسته ترمز سنسور دار که در صورت خرابی سنسورش چرخ حرکت نمیکند اما قبل از تعویض قطعات بهتر است با مولتیمتر ابتدا تست شود و در صورت ایراد تعویض گردد از نشانه های خرابی این قطعه روشن ماند چراغ خطر عقب میباشد.

حالا نوبت میرسد به هاب موتور دوچرخه برقی که باید تست شود این قطعه یکی از مهمترین قطعات دوچرخه برقی میباشد که باید بررسی شود، ممکن است در صورت آبخوردن و ضربه خوردن دچار آسیب شود و باید تعویض گردد برای خردید آن حتما باید با همان توان و با همان ولتاژ تهیه گردد در غیر اینصورت باعث عدم کارکرد خواهد شد.

برای رفع خرابی دوچرخه برقی و بررسی دیگر قطعات میبایست قطعه مهم دیگری را مد نظر داشت منظور همان درایور دوچرخه برقی است که این قطعه باعث چرخاندن و مدریت حرکت دینام میشود و فرمان را از طریق دست گاز میگیرد و تبدیل به نیروی چرخشی میکند البته خرابی این قطعه باعث عدم روشن شدن مانیتور خواهد شد.

اولین اقدام جهت رفع خرابی دوچرخه برقی

علت روشن نشدن دوچرخه برقی چیست؟

یکی از ایرادات شایع در خرابی این گونه وسایل روشن نشدن آنها میباشد که باید بررسی شود که ایراد از کدام قطعه است خیلی از قطعات که وظیفه رساندن ولتاژ و تامین برق را دارند بر اثر آسیب دیدن دچار بروز این مشکل خواهند شد بطور ، حلا بیایید که با هم روش تست رو یاد بگیریم تا مشکل رو پیدا کنیم.

ابتدا از باتری دوچرخه برقی شروع میکنیم این قطعه در صورت سالم بودن میبایست ولتاژ مناسب با درایور را بدهد بطور مثال بروی بدنه باتری نشوشته شده است خروجی 36 ولت اگر با مولتیمتر اندازه ولتاژ را بگیریم و زیر عدد 33 ولت باشد قادر به روشن کردن مانیتور نیست و باید تست شود که آیا شارژش ضعیف است یا اینکه خود باتری فاسد شده است.

ساختار باتری ها دو نوع هستند یک باتری های سیلد اسیدی دو باتری های لیتیوم یون که در صورت عمر طولانی خاصیت خود را از دست میدهند و باید تعویض گردند .

بعد از اطمینان از سالم بودن باتری ها میبایست مسیر سوکت باتری تا درایور را چک کنید در صورت قعطی در این مسیر و سیم ها ارتباط دهنده باعث عدم روشن شدن سیستم برقی خواهد شد سپس باید بریم سراغ خود درایور دوچرخه این قطعه اگر چنانچه خراب شود و مدار پاورش بسوزد روشن نمیشود.

اگر تمامی مراحل را بررسی کردید و به نتیجه ای نرسیدید میتوانید با تماس بگیرید و با تعمیرکاران مجموعه صحبت کنید تا با راهنمایی آنها مشکل بهتر بررسی شود.

 

سرویس دوره ای دوچرخه شارژی

برای سالم ماندن قطعات متحرکت  نیاز است که سرویس دوره ای انجام شود در بحث رفع خرابی دوچرخه برقی این عمل باعث طول عمر بالای قطعاتی مانند دینام دوچرخه برقی باید باز شود و گریس آن تعویض شود و حتما باید از گریس نسوز استفاده شود همچنین قطعه گیربکس سیاره ای میبایست مورد بررسی قرار گیرد و در صورت خوردگی و فرسایش تعویض شود.

روغن کاری سیم ترمز و بررسی لنت ها باید حتما به موقع صورت گیرد و در صورت اتمام تعویض شود یکی از موارد که باید حتما به آن توجه شود عدم برخورد مستقیم با آب میباشد که قطعات بعث سوختن قطعات برقی خواهد شد.

گیربکس سیاره ای دینام دوچرخه برقی

کلام آخر

ممنون که تا اینجا با ما بودید در بحث رفع خرابی دوچرخه برقی اگر چنانچه هرگونه سوال و یا پیشنهادی دارید میتوانید در قسمت نظرات با ما در ارتباط بگذارید نظرات شما برای ما مهم است و حتما به آنها پاسخ خواهیم داد همچنین در صورت هرگونه سوال و یا پرسش میتوانید با شماره 09120378123 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

error: Content is protected !!